Chińsko-amerykański dyrygent Cheung Chau jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Sinfonietty Polonii w Poznaniu stałym gościnnym dyrygentem Mongolia Opera Theater Orchestra w Chinach. W styczniu 2010 obejmuje również stanowisko dyrektora orkiestry symfonicznej oraz Programu Muzyki Kameralnej w Haverford College w Filadelfii. Wg Gazety Wyborczej ”Cheung Chau, dyrygent poznańskiej Sinfonietty Polonii, dał się już poznać polskiej publiczności jako wrażliwy i skuteczny interpretator naszej muzyki współczesnej. W Małej suicie Lutosławskiego znakomicie uwypuklił wszystkie odniesienia do folkloru, budując kulminacje w sposób konsekwentny i przekonujący. Warto podkreślić naprawdę dobre wyczucie przez Cheunga Chau specyfiki polskiej muzyki oraz jego solidny warsztat dyrygencki, a także metody współpracy z orkiestrą, w wyniku których dzieło kształtowane jest w sposób bardzo przejrzysty i plastyczny”.
Cheung Chau rozpoczął naukę gry na wiolonczeli w wieku 7 lat i już w dzieciństwie honorowany był najwyższymi nagrodami na Hong Kong Schools Music Festival. W wieku 12 lat otrzymał I nagrodę w Commercial Radio Prize Competition, pozostając do dziś najmłodszym zwycięzcą w historii tego konkursu oraz stypendium Shell. Jako czternastolatek wykonywał "Wariacje na temat rokoko" Piotra Czajkowskiego z towarzyszeniem Hong Kong Philharmonic Orchestra. The Sing Tao Daily określił go jako "rzadki klejnot na polu muzyki". Piętnastoletni wiolonczelista został nagrodzony pełnym stypendium przez R. D. Colburn School of Performing Arts w Los Angeles, a w następnych latach otrzymał pełne stypendia Harid Conservatory oraz Yale School of Music. Zwyciężył w konkursie "Artist of Tomorrow" w Los Angeles, uzyskał pierwszy w historii New England Conservatory podwójny tytuł doktorski w zakresie dyrygentury oraz gry na wiolonczeli. Jego profesorami gry na wiolonczeli byli: Colin Carr, Eleonore Schoenfeld, Aldo Parisot i Johanne Perron.
Cheung Chau rozpoczął naukę gry na wiolonczeli w wieku 7 lat i już w dzieciństwie honorowany był najwyższymi nagrodami na Hong Kong Schools Music Festival. W wieku 12 lat otrzymał I nagrodę w Commercial Radio Prize Competition, pozostając do dziś najmłodszym zwycięzcą w historii tego konkursu oraz stypendium Shell. Jako czternastolatek wykonywał "Wariacje na temat rokoko" Piotra Czajkowskiego z towarzyszeniem Hong Kong Philharmonic Orchestra. The Sing Tao Daily określił go jako "rzadki klejnot na polu muzyki". Piętnastoletni wiolonczelista został nagrodzony pełnym stypendium przez R. D. Colburn School of Performing Arts w Los Angeles, a w następnych latach otrzymał pełne stypendia Harid Conservatory oraz Yale School of Music. Zwyciężył w konkursie "Artist of Tomorrow" w Los Angeles, uzyskał pierwszy w historii New England Conservatory podwójny tytuł doktorski w zakresie dyrygentury oraz gry na wiolonczeli. Jego profesorami gry na wiolonczeli byli: Colin Carr, Eleonore Schoenfeld, Aldo Parisot i Johanne Perron.
Jako wiolonczelista, Chaung Chau jest członkiem Atmy Tria, które tworzy ze skrzypaczką - Blanką Bednarz i pianistą Sławomirem Dobrzańskim, Zespół występował w Niemczech, Szwecji, we Włoszech i na Litwie. Regularnie występuje w USA, Polsce i Chinach. CD zespołu, z triami F. Mendelssohna i M. Ravela wydane przez Acte Préalable zostało przez Muzykę 21 ocenione jako „krążek rewelacyjny, którego słucha się z zaangażowaniem i poczuciem pełnego ukontentowania”.